dziecko:
- kształtuje prawidłowe nawyki żywieniowe i higieniczne;
- wie, jak dbać o zęby;
- poznaje skutki niewłaściwego odżywiania się;
- rozumie zasady korzystania z osobistych przyborów toaletowych;
- rozumie konieczność mycia rąk przed każdym posiłkiem;
- zwraca uwagę na estetykę swojego wyglądu.
2. W poszukiwaniu wiosny
dziecko:
- poznaje cechy charakterystyczne nowej pory roku – wiosny;
- rozbudza zainteresowania przyrodnicze;
- poszerza wiadomości na temat hodowli roślin;
- wyrabia opiekuńcza postawę wobec roślin;
- dostrzega zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny;
- utrwala znajomość mapy Polski;
- poznaje nazwy i wygląd pierwszych wiosennych kwiatów;
- kształtuje orientacje w przestrzeni;
- doskonali umiejętność prawidłowego stosowania określeń: „w”, „pod”, „za”.