tekst2

.
.
.
.
.
.
.
.
.

wtorek, 1 maja 2012

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na maj (grupa Gwiazdki)

1. Kto nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
  • Zachęcanie dzieci do twórczej ekspresji plastycznej i swobodnego eksperymentowania z kolorami, plama i linia oraz do wykorzystywania różnych technik plastycznych;
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata;
  • Uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów;
  • Zachęcanie do oglądania dzieł malarskich i rozmawiania o nich;
  • Stwarzanie okazji do działalności plastycznej związanej z przeżyciami muzycznymi;
  • Wspieranie dzieci w budowaniu poczucia własnej wartości i zachęcanie do prezentowania swoich prac;
  • Rozwijanie umiejętności obdarzania innych uwaga i cierpliwego oczekiwania na swoją kolej;
  • Rozwijanie umiejętności relaksowania się podczas słuchania utworów literackich i muzycznych.

2. Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki oraz jej mieszkańców;
  • Doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej charakterystyki;
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej;
  • Rozwijanie zdolności do przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej;
  • Rozwijanie mowy przez ćwiczenia oddechowe;
  • Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania;
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole z uwzględnieniem samodzielnego podziału zadań;
  • Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej w zabawach konstrukcyjnych.

3. Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.
  • Zapoznanie dzieci ze specyfika wybranych zawodów z najbliższego otoczenia;
  • Wdrażanie do przewidywania dobrych i złych skutków sytuacji życiowych oraz uświadomienie konsekwencji wynikających z rożnych zachowań;
  • Rozwijanie chęci niesienia pomocy innym;
  • Doskonalenie sprawności manualnej i umiejętności bezpiecznego posługiwania się nożyczkami;
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej;
  • Rozwijanie intuicji geometrycznej;
  • Kształtowanie zdolności przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej.

4. Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki.
  • Kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej członków i związanych z tym obowiązków;
  • Uwrażliwienie dzieci na potrzeby dzielenia się z innymi;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat w sposób zrozumiały dla otoczenia i formułowania myśli w formie zdań poprawnych gramatycznie i składniowo;
  • Budzenie u dzieci poczucia własnej wartości i wiary we własne siły przez angażowanie ich w organizowanie przyjęcia i przedstawienia;
  • Stwarzanie dzieciom sytuacji, w których mogą nabierać pozytywnych doświadczeń w prezentowaniu się na scenie i wspieranie ich w pokonywaniu tremy i nieśmiałości.