dziecko:
- potrafi swobodnie rozmawiać na każdy temat z kolegami i dorosłymi;
- słucha uważnie i nie przerywa wypowiedzi innych;
- wykonuje improwizacje ruchowe do utworów muzyki poważnej i nowoczesnej;
- wskazuje i nazywa instrumenty perkusyjne, rozpoznając je po ich brzmieniu;
- umie przedstawić emocje za pomocą mowy ciała, słów a także symboli;
- przedstawia ruchem treść piosenki;
- rozpoznaje rodzaje tempa;
- Gdzie mieszkają zwierzęta?
dziecko:
- rozpoznaje i nazywa słyszane odgłosy i dźwięki, precyzyjnie wskazuje kierunek, z którego dobiega dźwięk
- podaje poprawnie liczbę liczonych elementów;
- porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach – stosuje poprawnie określenia: więcej o, mniej o, tyle samo;
- wie, że na równoliczność zbiorów nie ma wpływu wielkość i kształt liczonych elementów;
- rozwiązuje i przedstawia zagadki pantomimiczne.
2. Mam apetyt
dziecko:
- zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania się – potrafi wskazać produkty, które są zdrowe i potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu;
- wie, które artykuły spożywcze można jeść sporadycznie – słodycze, chipsy;
- rozumie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, pic soki i wodę mineralną;
- umie wskazać cechy przedmiotów albo możliwości ich zastosowania;
- przestrzega zasad kulturalnego zachowania się przy stole w trakcie spożywania posiłków;
- umie nakryć do stołu i sprzątnąć po posiłku.
3. Poczta Polska
dziecko:
- odgrywa przydzielone role uczestnicząc w zabawach tematycznych;
- zna społeczne znaczenie określonych zawodów, np. strażak, lekarz;
- interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody;
- potrafi wskazać obiekty użyteczności publicznej położone blisko miejsca zamieszkania, przedszkola, np. szkołę, pocztę, aptekę;
- umie zachować się kulturalnie w miejscach publicznych;
- opowiada, co może przedstawiać ilustracja na podstawie oglądanych fragmentów.