tekst2

.
.
.
.
.
.
.
.
.

poniedziałek, 1 października 2012

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik (grupa Misie)

1. Jesienne nutki

dziecko:
  • potrafi swobodnie rozmawiać na każdy temat z kolegami i dorosłymi;
  • słucha uważnie i nie przerywa wypowiedzi innych;
  • wykonuje improwizacje ruchowe do utworów muzyki poważnej i nowoczesnej;
  • wskazuje i nazywa instrumenty perkusyjne, rozpoznając je po ich brzmieniu;
  • umie przedstawić emocje za pomocą mowy ciała, słów a także symboli;
  • przedstawia ruchem treść piosenki;
  • rozpoznaje rodzaje tempa;
  • Gdzie mieszkają zwierzęta?

dziecko:
  • rozpoznaje i nazywa słyszane odgłosy i dźwięki, precyzyjnie wskazuje kierunek, z którego dobiega dźwięk
  • podaje poprawnie liczbę liczonych elementów;
  • porównuje liczebność zbiorów, licząc i działając na konkretach – stosuje poprawnie określenia: więcej o, mniej o, tyle samo;
  • wie, że na równoliczność zbiorów nie ma wpływu wielkość i kształt liczonych elementów;
  • rozwiązuje i przedstawia zagadki pantomimiczne.

2. Mam apetyt

dziecko:
  • zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania się – potrafi wskazać produkty, które są zdrowe i potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu;
  • wie, które artykuły spożywcze można jeść sporadycznie – słodycze, chipsy;
  • rozumie dlaczego należy jeść dużo owoców i warzyw, pic soki i wodę mineralną;
  • umie wskazać cechy przedmiotów albo możliwości ich zastosowania;
  • przestrzega zasad kulturalnego zachowania się przy stole w trakcie spożywania posiłków;
  • umie nakryć do stołu i sprzątnąć po posiłku.

3. Poczta Polska

dziecko:
  • odgrywa przydzielone role uczestnicząc w zabawach tematycznych;
  • zna społeczne znaczenie określonych zawodów, np. strażak, lekarz;
  • interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody;
  • potrafi wskazać obiekty użyteczności publicznej położone blisko miejsca zamieszkania, przedszkola, np. szkołę, pocztę, aptekę;
  • umie zachować się kulturalnie w miejscach publicznych;
  • opowiada, co może przedstawiać ilustracja na podstawie oglądanych fragmentów.